Volná pracovní pozice

Nová pracovní poziceCo se děje na druhé straně ještě před tím, než se někde na webu nebo jinde ocitne nabídka volného pracovního místa?

Volné místo vznikne některým z těchto důvodů:
1. Toto místo, pozice už existuje. Pracovník, který tuto práci zastával, odchází nebo odešel.
2. Pracovní místo je vytvořeno jako úplně nové. K tomu může dojít z různých důvodů – rozšíření firmy nebo oddělení, změna strategie a struktury společnosti, otevření další pobočky…

Co je v této situaci důležité pro nás, pro uchazeče?

Manažer nadřízený této pozici, často ve spolupráci se svým nadřízeným a případně s HR oddělením, rozhoduje v tuto chvíli o spoustě faktorů, které se potom odrazí v celém průběhu výběrového řízení.
Je to vlastně nový projekt, jehož důležitou součástí se jako uchazeči později staneme.

Tím nejdůležitějším krokem bývá stanovit všechny parametry pracovní pozice.

Pokud je úplně nová, stanovují se tyto parametry nově. Pokud již existuje, často bývají stávající parametry kontrolovány a upravovány, aby co nejlépe odpovídaly potřebám společnosti, týmu, manažera… O jaké parametry především jde?

  • Zařazení pozice v hierarchii společnosti a týmu
  • Očekávání – co by měl člověk na této pozici společnosti přinést, co by měl způsobit (zvýšení obratu, vyřešení konkrétního problému, převzetí nového klienta, vybudování týmu…)
  • Rentabilita – od kdy po nástupu by se měl začít pracovník společnosti vyplácet – to znamená, za jak dlouho po nástupu začne vytvářet hodnoty, které nejen že společnosti zaplatí náklady na přijetí a zaškolení pracovníka, ale které přinesou společnosti zisk

A takhle ji získáte

 

Na základě těchto parametrů se potom rozhoduje dále:

  • Zda se tato pozice vůbec obsadí (v případě, že již existuje, zda je efektivní, aby se někdo vůbec přijímal nebo zda je možné práci nějak přerozdělit).
  • Obsadí se z interních zdrojů? Nebude se vůbec prezentovat mimo společnost a na pozici bude vybrán někdo ze stávajících zaměstnanců společnosti.
  • Bude se hledat mimo firmu? Pozice se obsadí novým člověkem – proběhne výběrové řízení.
  • Zajistí si výběrové řízení společnost sama nebo bude spolupracovat s jednou nebo s více personálními agenturami?
  • Kdo ze společnosti se bude na výběrovém řízení podílet a jak?
  • Kolik kol proběhne? Jak budou kola probíhat a kdo je povede?

Potom se na základě parametrů stanoví nebo zrevidují:

  • náplň práce
  • požadavky na pracovníka na této pozici (vzdělání, praxe, znalosti, zkušenosti…)
  • podmínky pro tuto pozici (plat, benefity, pracovní pomůcky, vybavení)
  • délka a způsob zaškolení pracovníka
  • možnosti profesního růstu pro nového pracovníka

Teprve potom bývá vytvořena nabídka pracovní pozice. O tom si můžete více přečíst v tomto článku >>>

 

Zjistěte, co se děje na druhé straně a získejte svoji dobrou práci rychleji!

Vaše spokojenost a zpětná vazba je pro mě důležitá. Pokud se vám článek líbil – klikněte na „To se mi líbí“ a pošlete ho dál svým přátelům a známým!
Napište mi do komentářů, co se vám na článku líbilo a jaké nové, zajímavé  a užitečné informace jste se zde dozvěděli.

Krásný den.

Jana Bártíková

 

Komentáře
  1. Petra Stuchlá napsal:

    je to zajímavé,myslím,že většina z nás nad tím asi moc nepřemýšlela…a už mi dochází,že je to docela chybka :o(

Komentáře nejsou povoleny.

  • Nejnovější příspěvky
  • Být či nebýt na LinkedIn?

    Toť otázka... Přečtěte si ebook a budete vědět, k čemu a jak vám největší profesní síť může pomoci... la-ebook.png

    Vaše osobní údaje (jméno a emailová adresa) jsou v bezpečí. Budou zpracovány podle zásad ochrany osobních údajů, které vycházejí z české a evropské legislativy. Stisknutím tlačítka dáváte souhlas s tímto zpracováním potřebným pro zaslání e-booku a dalších e-mailů ode mě, které se budou týkat souvisejícího tématu: LinkedIn a jeho používání k vašemu prospěchu Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat kliknutím na tlačítko ODHLÁSIT v každém zaslaném e-mailu. Více o našich zásadách zpracování osobních údajů zde >>>
  • Spojme se na LinkedIn!
    Doctors Online