Svojí práci fakt umím. A zase mě nevzali!

(Ne)prodávámVe své práci jste byli vždycky dobří. Pomohli jste svojí firmě k mnoha úspěchům, i jste se dočkali několikrát pochvaly a ocenění do svého šéfa. Pak se věci nějak semlely a vy hledáte novou práci.

Plni entuziazmu a vědomi si své hodnoty a svých úspěchů jdete na to! To bude hračka, novou práci budu mít hned!

Ale za pár týdnů bez práce se zdá, že to tak snadné nebude. Jak to? Vždyť jsem ve své práci tak dobrý/dobrá! Vždyť přeci hledám tak intenzivně! S plným nasazením! Denně prohledávám nabídky! Rozesílám životopisy, chodím na pohovory do agentur i do firem! Dokonce někde jsem absolvoval(a) i finální kolo! A NIC!!!

Důvody toho A NIC jsou v zásadě tři:

1. Neprodáváte. Neprodáváte to, co umíte a znáte, to co máte za sebou. Svoje zkušenosti, svoje úspěchy, svoje znalosti a dovednosti.
2. Hrajete jen podle pravidel. Jaká pravidla a proč je dobré porušit, o tom píšu v článku Bez pravidel.
3. Jste moc dobří. Prostě můžete někdy někde narazit na manažera, který z vás má strach. Bojí se, že ho svými schopnostmi, zkušenostmi…. ohrozíte. Co s tím? Nic. Nesnižujte uměle svoji hodnotu. Takový člověk (a taková firma) si vás nezaslouží. Schovejte si svoji hodnotu pro šéfa a firmu, která to, co přinesete, ocení.

A co tedy s tím prodejem?

Prodávejte se! Ukažte, co všechno znáte, co umíte, co jste dokázali, vytvořili, v čem jste uspěli. Že je to vychloubání? Že za vás má mluvit vaše práce? Anebo že to přece o vás musí říct druzí a ne vy?

Nesmysl.

Není to vychloubání. Jsou to informace.

Informace, které personalista nebo manažer, který si vybírá lidi do firmy nebo do týmu NUTNĚ POTŘEBUJE. Věřte mi, vím to. Do svých týmů jsem si vybírala lidi 15 let sama. Podle čeho jsem se rozhodovala, jestli někoho přijmu nebo ne? Podle toho, jaký přínos pro tým a pro firmu jsem v kandidátovi viděla. Podle toho, jak mi zapadal do představ o naší spolupráci. A taky podle toho, jak zapadal lidsky do mého týmu.

A jak jsem zjistila, jestli moje představy splňuje? Především z toho, co mi uchazeč sdělil o svých zkušenostech, znalostech, dovednostech, úspěších, výsledcích. Ale taky o svých plánech, cílech, snech…

Tou nejdůležitější informací pro mě nebylo, jakou práci dělal, ale to JAK ji dělal. Z minulého lze odhadnout budoucí….

Nejsem výjimkou. Každého dobrého personalistu nebo manažera tohle zajímá. Každý potřebuje tyhle informace. Potřebujeme, abyste se nám prodávali. Protože chceme vědět, za co vám budeme platit.

A tak (se) prodávejte! V životopise, v motivačním dopise, na LinkedIn, na Jobs, na pohovoru…. Nebuďte skromní. Nezatajujte ty tolik potřebné informace!

Vytvořte takový životopis (a LinkedIn a Jobs.cz  profil), který bude mluvit o vás bez vás. Který ukáže vaší jedinečnost a vaší hodnotu. Vykašlete se na vzory a šablony. A taky na fráze, vatu a klišé. Jedna moje americká kolegyně říká: „Nepište Zombie životopis, napište ho lidsky…“

Napište originální motivační dopis, kde napíšete PROČ chcete pracovat PRÁVĚ na téhle pozici a PRÁVĚ pro tuhle firmu. Opravdově, lidsky, od srdce. Bez frází a složitých vět.

Na pohovor si připravte prodejní strategii! Mluvte o tom, co umíte a co znáte a co a jak chcete dělat. Přirozeně, lidsky….

 

Dobrý prodej!
Jana Bártíková
Průvodce na cestě k dobré práci

 

Co vy si myslíte o prodeji sebe sama vy? Napište mi o tom do komentářů!

 

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

  • Nejnovější příspěvky
  • Být či nebýt na LinkedIn?

    Toť otázka... Přečtěte si ebook a budete vědět, k čemu a jak vám největší profesní síť může pomoci... la-ebook.png

    Vaše osobní údaje (jméno a emailová adresa) jsou v bezpečí. Budou zpracovány podle zásad ochrany osobních údajů, které vycházejí z české a evropské legislativy. Stisknutím tlačítka dáváte souhlas s tímto zpracováním potřebným pro zaslání e-booku a dalších e-mailů ode mě, které se budou týkat souvisejícího tématu: LinkedIn a jeho používání k vašemu prospěchu Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat kliknutím na tlačítko ODHLÁSIT v každém zaslaném e-mailu. Více o našich zásadách zpracování osobních údajů zde >>>
  • Spojme se na LinkedIn!
    Doctors Online